lördag 23 februari 2008

Curiosity

Funderar på ett nytt tema här på bloggen, Curiosity, som ska dyka upp en gång i veckan. Då kommer jag skriva om minst en ny sak jag testat. Kommer främst bli saker från matbutiken, men då och då kanske jag frångår den vanan! :) Jag är ju en nyfiken jäkel - det var jag som, trots spännande, ehm, ljud och protester från mina vänner, absolut skulle prova Kalles randiga med banan. Och tänka sig, den gick definitivt att äta!! Så det här får bli min nya mission, att prova nya grejer åt andra. :P Självklart får ni gärna tipsa mig om saker ni är nyfikna på men inte vågar prova själva! :D


Först ut är Marabou Premium Oraia! Kostnad: 35 kr. Så här står det på förpackningen: "Milk chocolate with a smooth hazelnut filling covered with milk chocolate and pieces of caramelized hazelnut". Inte så konstigt att jag köpte den, hehe! Som ni ser är förpackningen lyxig, vilket ju är genomgående för Premium-produkterna. Därmed funkar den bra som gåbortpresent, om så önskas. Även de små pralinpaketen inuti är luxuösa, om än lite krångliga att slita upp. Väl öppnade är det bara att trycka in munsbiten i munnen och njuta, för de gör definitivt inte ont att äta! Däremot hade jag förväntat mig lite mer nötnärvaro, så att säga, kanske för att jag jämför med Ferrero Rocher som ligger i ungefär samma klass både pris- och smakmässigt. När jag väl vant mig är chokladsmaken dock mer än godkänd och varje uppäten bit skapar ett sug efter en till! Det var iaf inte sista gången jag köpte dessa, även om prislappen gör att det inte kommer bli varje helg.

Inga kommentarer: