onsdag 11 april 2007

Vårkänslor och förhandsvisningar


Härligt!! Nu är våren verkligen i antågande! :) Sol varenda dag, och helt okej temperaturer. Till helgen ska det ju dessutom bli uppemot 20-25 grader - sommarvärme för tusan! Solglajjerna är lika givna i skolväska som block och penna. Dock tillsammans med handskar, iaf på morgnarna. Det är iaf därför jag har en bild de små söta tussilagosarna! Har ännu inte sett några här i Hbg (visserligen kan jag inte påstå att jag ser nåt annat än asfalt på de ställen jag går, men iaf...) men när jag var uppe hos mina föräldrar i påsk såg jag de på flera ställen! Underbart!!

Påsk, ja. Var faktiskt riktigt skönt att komma bort från Hbg och plugget ett tag, behövde ett break. Dock resulterar alltid mina ledigheter i diverse åkommor pga stress... Jag hann vara hemma en dag innan jag däckade i migrän. Inget som ett antal tabletter och lite annat otrevligt inte kunde lösa, men roligare kan man ju ha. Så där försvann en dag! Så på söndagkvällen började jag känna mig frusen och konstig. Spenderade natten mellan svettningar och frossa, som sen försvann under nästa fm. Mysko, men jag var väl i behov av att vila och må lite dåligt. Nu är jag iaf fit for fight igen, vilket kan behövas med c-uppsatsen i full fart! :)

Hann med en del shopping på hemmaplan också! Hittade vita jeans (jaa!), en klänning, tights och två toppar! Är väldigt nöjd, nu ska jag väl överleva våren också. :D Visstja, blev en del smycken också, bl a två ringar som jag bara älskar och som antagligen kommer att växa fast på mina fingrar, hahaha. Köpte också halsband och örhängen som min kusin gjort! Blev så paff när min moster sa att det var hennes dotter som gjort dem, förknippar inte pillergöra med henne, men de är superfina och väldigt välgjorda. Extra kul att ha nåt som någon man känner gjort också!



Ikväll var jag på förhandsvisning av filmen Hot Fuzz. Kul att ha sett en film före alla andra, allra helst som det var gratis! Den var riktigt schysst, inte lika tokrolig som Shaun of the Dead, för de som sett den, men en hel del riktigt roliga scener. En hel del blodsplatter och skjutjärn också, men allt som allt en klart sevärd film. Oväntat lång bara, nästan två timmar. Nu väntar jag bara på Spiderman 3, Shrek 3 och Die Hard 4!! :)

Nej, nu ska jag sluta babbla. Jisses, vilket inlägg! Behövde uppenbarligen skriva av mig, haha. Ha en underbar vecka i solen!!!

Inga kommentarer: