måndag 31 december 2007

Art

Satt och bläddrade i föräldrarnas Elle Interiör och hittade två nya konstnärer som tilltalade mig. Kan inte påstå att jag är någon konstkännare, men tilltalar det mig så älskar jag det!





Den förste heter Niklas Holm (bild lånad från hans hemsida, så ni kan bli inspirerade!) och honom tycker jag om tack vare de böljande formerna och de härliga färgerna! Är ju en färgjunkie, som bekant. ;) Är främst hans digitala bilder som jag riktat in mig på, men även det andra han gör är häftigt.




Den andre är Glen Rubsamen, som dessvärre inte har en egen hemsida. Enklast är att googla hans namn. :) Hans bilder är ofta fyllda av siluetter mot en bakgrund i färg, vilket verkligen tilltalar mig! Färg, igen, och de härligt mörka siluetterna av både palmer och kameler. I like!

Inga kommentarer: