måndag 24 september 2007

Flyttångest

Ja, usch, ja. Det är ett skit att behöva ta beslut själv ibland. Liksom att ens pengar aldrig räcker till det man vill. Just nu gäller det byte av lägenhet för mig. Är verkligen supersugen på att flytta till något nytt och större, och fick dessutom chansen då IKANO mailade mig sex lediga lägenheter. Jag har anmält mig till tre och har hittills sett två. Båda tilltalar mig starkt, på olika sätt. Haken är väl att jag inte skiter pengar... Den första kostar närapå 4 500 kr/mån för 35 kvm medan den andra går lös på nästan 5 300 kr/mån för sina 59 kvm. Häftiga pengar för någon som vanligen lever på drygt 7000 i månaden. Den sista lyan, som jag alltså ännu ej sett, är billigast och minst med drygt 2 200 kr/mån för 28 kvm. Då skiljer det ju dock inte så mycket i storlek mot den jag har, plus att balkongen och dess utsikt är borta... Ja, ni fattar mitt dilemma (förutsatt att ni orkat läsa så här långt, hahaha). Sen är det ju det faktum att jag är inne på mitt sista pluggår och att jag faktiskt inte ens vet om jag blir kvar i stan sen! Kanske ännu ett argument mot att stå ut med dessa få kvadratmeter. Nej fy, jag vet inte!! Klart jag inte vill lägga alla pengar på hyra och nya möbler, men samtidigt hade det gjort en hel del för att lyfta upp min tillvaro nu när det känns lite trögt i skola och så. En avvägning som alltid, med andra ord. Får väl ligga sömnlös inatt och grubbla på det, helt enkelt. :)
P.S. Har ni några förslag, feel free! D.S.

1 kommentar:

I sa...

Svårt bestlut där! Följ ditt hjärta hehe...

Kram