lördag 10 mars 2007

Lördagstankar...

Jaha, så var det lördag eftermiddag. Jisses, var ju inte längesen det var måndag, för att inte tala om hur snart det är just måndag igen! Nåja, för en gångs skull kan jag faktiskt unna mig att njuta lite av ledigheten. Visst, sommarjobbssökandet pockar på, men har man ingen inspiration blir det ändå bara sugigt dåliga ansökningar och då kan man lika gärna låta bli. Iställer roar jag mig, som synes, med att fylla ut min blogg med diverse bilder och lite text! :)
Just nu är jag inne på olika hustyper. Knäppt, eller hur! Hallå Sofhie, du är 22 år, utan barn och dessutom icke färdigutbildad!! Men jag kan inte låta bli. Har alltid älskar arkitektur, gärna funkisstil, så då blir det att man kollar på en massa hussidor för inspiration och intresse. Så bara därför kommer här några adresser för dem som, liksom jag, har ett sug efter hus! ;) www.gotenehus.se, www.modulenthus.se, www.a-hus.se, www.savsjotrahus.se, www.trivselhus.se.
Nåja, med det avklarat kan jag återgå till att förbereda mig inför kvällens party! Måste snart gå och handla maten, och kanske nåt trevligt att knapra på till senare. Och så måste jag ju ha nåt på mig också! Kan ju bli både kallt och pinsamt annars... :P Men det lutar iaf åt kortkjol med nån gammal trasa upptill. Har man inte pengar blir man desto mer kreativ! Alltid nåt positivt!! Ja, och så ska jag ju se till att dumpa den här huvudvärken jag dras med, för tredje dan i rad!!! Är ganska van med huvudvärk nu, men det blir ganska frustrerande i längden. Nåja, ska inte klaga och hänga upp mig på det nu. Vi har en härlig lördagkväll framför oss och inget ska förstöra det! :)
Visstja, pratade med mor min för ett tag sen. Hon berättade att det öppnat en ny affär i Västerås; New Yorker! Var inne i en sån affär i julas när vi var i Lübeck och jag kan säga att där hade jag kunnat spendera en hel del cash! Priserna ligger strax över H&M, typ. Affären i Västerås var tydligen gigantisk, i två plan! Så det blir till att spara pengar till påsk, så man kan fördriva några timmar därinne!! :) Vill ni se vad det är för typ av saker är webadressen www.newyorker.de. Jag väntar dock fortfarande på att Bershka (www.bershka.es) ska komma till Sverige. Deras kläder är generellt überhippa och skitbilliga! Men än så länge får man ta sig till London, Paris eller Barcelona om man vill ta del av dem. Synd.
Jahapp, åter till ordningen!! Dags att ta tag i denna dag! Usch, vidrigt rim, var faktiskt inte meningen. Ber om ursäkt. I vilket fall, 'til we meet again...good morning, good evening and good night! //S

Inga kommentarer: