lördag 24 mars 2007

Vårstädning, eller Cleaning out my closet! ;)

Sådärja, då har kroppen fått sig en våruppdatering! Rakade ben, skrubbade fötter och målade naglar!! Nu väntar samma sak för lägenheten! Eller, ja... inte rakning kanske, men dammande, dammsugning, moppning och rengöring av fläkten (yuck!). Skulle behöva ge mig på fönstrena också, men vi får se hur duktig jag orkar va. :)
Har just fått ett sug efter att möblera om. Jaja, kan höra era gapflabb. 'Hur möblerar man om på 22 kvm, eller egentligen ännu mindre eftersom det bara är rummet som man kan ändra i ??!!' Nåja, skrattar bäst som skrattar sist. Har redan en plan på g, och den innefattar faktiskt majoriteten av de möbler jag redan har, så det enda som krävs är lite råstyrka, inte så mycket pengar. För det har jag inte särskilt gott om... Men det tycks va ett konstant tillstånd hos de flesta, inte bara studenter!! Undrar om det är vårkänslorna som skapar denna boa in sig/om sig-känsla? Den minskar den iaf inte, det kan jag lova!!

I em ska jag och Marie gå och shoppa billiga skor på Skopunkten. Jag vet, skitkvalitet, bla bla bla. Men de duger en säsong, och med erbjudandet 'ta 3 betala för 2' är det svårt att stå emot. Faktum är dessutom att de dojjorna jag köpte där förra vintern håller än! Inte illa pinkat för en skitaffär, hehe.

Ja, blir det någon tid över ska jag fördjupa mig i den bästa utländska inredningstidningen (Residence regerar i Sverige) nämligen Living Etc! :) *lycka* Sen att jag vare sig har tid eller plats att genomföra nåt i dessa tidningar är ju en annan femma...






Nu får ni ha en riktig toppendag, för det tänker iaf jag ha! Den har börjat utmärkt, och det tänker jag se till att den fortsätter göra! //Fhi

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du ska raka dina gardiner *flin*