måndag 12 mars 2007

Ny dag, nya tankar.

Så var det då en ny vecka igen. En ganska lugn sådan pluggmässigt. Däremot ska Marie och jag engagera oss i vår RK-uppgift som vi har på lördag! Och så är det ju de där spännande sommarjobben som bara väntar på att jag ska skriva en ansökan...! Ja, och så ska jag ju gå på visning!! En etta på 31,5 kvm. Kan bli intressant. Har ju varit på några visningar nu, men inte sett någon lgh som verkligen klickat hos mig. Men jag har väl ingen direkt brådska egentligen. Det är ju nu min lägenhets bästa tid börjar, när man kan sitta på balkongen och spana ut över sundet bort mot Helsingör.... :) Men lite mer plats skulle ju inte skada.
Var ute och svirade i lördags. Började hos mig, för en gångs skull! Lagade lite mat (fläskfilé med mumsig sallad och vitlöksdressing!), drack lite vin och annat och såg självklart Melodifestivalen! Gillar The Ark's låt, men min favorit är nog ändå Cara Mia. Den sitter som en smäck i mitt huvud iaf! Sen bar det ner till Utposten, vårt stammishak, hehe. Men när vi skulle vidare hade vi redan tappat en person, och under förflyttningen mot ett dansgolv försvann de andra två med. Dock träffade jag på en annan vän :) så vi styrde stegen mot Harry's och dansade som fan i flera timmar! Var inte i säng förrän halv fem så, needless to say, var det en ganska lugn söndag, hihi.
Gud så härligt väder det är!!! Klassas tydligen som vår, för det har varit över noll grader både dag och natt i mer än en vecka. Härligt! :) Kan man snart satsa på vårjacka istället, och solglajjer! Det är en klar fördel att vara student såna här dar, eftersom man då kan välja att plugga senare, eller ta extra långa pauser, för att riktigt kunna njuta av solen. Hu, bävar för när man måste sitta inne på ett kontor hela dan och bara se solen genom fönstret... Men men, det ska jag inte tänka på nu!
Nej, nu ska jag ta och packa ihop mina prylar och dra mig mot Marie plejs. Ha en fin dag, och vecka, alla ni där ute!!
*kram*

Inga kommentarer: