söndag 20 maj 2007

In concert


Så var denna ljuvliga helg till ända. Inte för att det är en alltför hiskelig vecka som väntar, men om det känns tungt har jag mycket trevligt att drömma om...! Nåja, nu till det jag faktiskt tänkte blogga om. :)

Jag är ingen jättestor konsertmänniska, vilket jag tror jag poängterat tidigare, men då och då kan det vara kul att gå och se en artist eller ett band som man verkligen gillar! Det är ju lite bökigt att bo här nere när det är så många konserter som är i Stockholm, eller möjligen Göteborg. Men man får inte glömma Köpenhamn! Inte särskilt långt bort (1½ h för att vara mer precis) och lite mer intressant för utländska artister, faktiskt. De har flera ställen där det hålls konserter, men just nu har jag spanat in gamla hederliga Tivoli som har infört vad de kallar Fredagsrock. Så varje fredag kommer mer eller mindre kända artister och uppträder och det fina i kråksången är att det inte kostar mer än inträdet till Tivoli, så det är bara att vara där i tid som krävs! :) Några som uppträder är Bo Kaspers Orkester (17 aug) och Nik & Jay (21 sept), men de jag spanat in är PET SHOP BOYS den 1 juni!! :D Har alltid diggat dem och det står att de under denna konsert ska spela att gamla hits. Schysst eller vad?! Har bjudit med mig J så det kommer nog att bli riktigt trevligt...! Vill ni ha mer info om detta så är det bara att ta en titt på www.tivoli.dk.

Party on, music lovers!!

Inga kommentarer: