lördag 26 maj 2007

Why do all good things come to an end...?

Har haft en näst intill plågsamt lugn dag idag, men jag tror jag mår bra av att stressa ner lite ibland och känna på hur det är att inte ha något att göra för en gångs skull. Iaf, det har gjort att jag fått tid att tänka över sommaren och framtiden lite mer seriöst, och det är med skräckblandad förtjusning jag inser att det nu bara är ett år kvar tills jag står där som pinfärsk civilekonom!! De här tre åren har gått läskigt fort, vilket troligen innebär att nästa år också kommer att svischa förbi. Kan ju vara skönt iofs, men det innebär ju att jag kommer att kastas ut i verkligheten snart - utan skyddsnät! Och kanske det värsta av allt; vad händer med mina underbara vänner...? Kommer vi att spridas för vinden likt överblommade maskrosor, eller kommer vi lyckas hålla liv i vår vänskap? Jag vet inte men jag bävar för svaret. Första testet kommer redan nu i sommar när två av fem sticker från Skåneland. Och så har jag ju mina härliga vänner från gymnasietiden... Där ser jag vad flyttar åt olika håll kan göra, även om ambitionerna är de bästa. Ni finns alla i mina tankar och mitt hjärta! Ujuj, bäst att inte gräva för djupt i dessa känslor, känner jag. För att fortsätta på det andra spåret så har jag, faktiskt, redan nu börjat klura så smått på potentiella examensjobbsföretag samt företag att söka 'riktiga' jobb hos sen. Inte det lättaste, och säkert inte världens största chans att få jobb hos dem heller, men man måste ju börja någonstans. Har hittills kommit på drygt tio stycken, men jag har ju ett tag till på mig att fundera. Så är det ju grejen med var de är lokaliserade också. Visst, just nu har jag inget som håller mig kvar i Hbg efter examen mer än att jag faktiskt vill stanna här, men man måste ju ändå ta det i beaktning. Är inte det lättaste överallt att finna bostad, men förutom det är jag inte främmande att flytta på mig. Jag har ju flyttat 50 mil en gång! :) Det må vara jobbigt att tänka så här långt fram och så ibland, men jäkligt nyttigt också. Jag kan ju inte blunda för att jag snart ska ta examen, så det är bara att 'face you fears' och 'get on with it' för att köra den svengelska stilen! ;) Ni därute, ni vet vilka ni är, jag tycker så mycket om er!

Inga kommentarer: