tisdag 12 juni 2007

Autumn remake

Snacka om att sinnet blir infekterat av att arbeta i en inredningsbutik! Visst, jag var galen i allt vad design och inredning heter redan innan, men nu när man har tingen alldeles inpå sig hela dagarna kan man inte låta bli att drömma sig bort och önska sig en (hel) del saker... I vilket fall, det har föranlett min planerade lägenhetsmakeover för hösten! :) Om jag nu ska stanna kvar på mina 22 kvm ett tag till, vilket det lutar åt, vill jag åtminstone fräscha upp och pigga till min inredning lite! Ommöbleringen gjorde mycket för hur jag känner för lägenheten, men detta tror jag blir pricken över i:et!! Får ju fortfarande inte måla om, så vitt får fortsätta vara basen för det hela. Istället för brunt och andra naturfärger tänkte jag dock satsa mer på den grafiska skalan, dvs (förutom vitt) svart och grått (silver/krom). Som accentfärg tänker jag främst använda petrolblå eller -grön, samt behålla några gröna ting som jag redan har. Petrolfärgen har alltid tilltalat mig, och jag tror det blir en snygg brytning mellan den och det oranga i köket, som jag tänkte behålla som det är. Så här nedan följer lite tankar och inspiration i form av bilder på diverse ting i ovanstående färger! Kan ju inte shoppa allt, men jag måste få en idé och sakta med säkert kartlägga hur jag ska genomföra förändringen. Mitt projekt för tillfället alltså! :)

































































***PETROL LOVE, SOFS***

1 kommentar:

Anonym sa...

Petrol är en underbar färg, för exempelvis en fondvägg. Älskade den översta kudden. Den nedre är underbar att stoppa fötterna i, men än trevligare är filten i samma serie, eller snarare ponchon som det är, perfekt att använda till den kommande hösten eller vid regniga sommarnätter, de kommer de med, tro mej, trots solskenet utanför fönstret.