måndag 18 juni 2007

My art

Jag är ju lite av en hobbykonstnär. Hänger väl ihop med intresset för design, inredning och mode. Inbillar inte mig själv eller någon annan att det är något superbra som borde hängas upp på Dunkers, men jag gillar det och det får mig att koppla av. Därför tänkte jag vara modig nog att visa upp några alster av olika slag här. Skratta åt eller beröm mig, jag tål vad som helst! ;)



Detta paprikafoto tog jag redan på högstadiet, under en bildlektion med fotoinriktning. Är fortfarande väldigt nöjd med den och hoppas att jag får fler tillfällen framöver för svartvita foton.

Denna skapade/målade jag strax innan jag flyttade ner till Hbg. Och ja, det är rännilar av stearin! :)

Denna skapade jag som en kul grej samtidigt som jag ville få in fler ljuskällor i min lilla lya. Köpte helt enkelt en duk och en ljusslinga och häftade fast den. Fick dock böja alla stift för hand på baksidan eftersom häftapparaten inte klarade av det. Puh.

Detta är mitt senaste alster, tillägnad Marie. Därav den rosa färgskalan. :) Har mixad vanlig målning med glitterstenar, stearin och en dekorativ klisterremsa!

Som bonus får ni en bild på denna tavla också. Tänker inte ta åt mig äran för denna, även om jag gärna hade det! :P Denna tavla köpte jag på Urban Outfitters i Santa Monica, Californien för fyra år sen. Jag fullkomligt älskar den fortfarande och den sitter på hedersplats i köket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Första bilden är magisk och sista tavlan förstår jag varför du gillar så starkt, det gör även jag nämligen.