fredag 17 augusti 2007

Lite onödigt vetande om mig, så här en fredagnatt...

Har helt ärligt stulit denna lista från en blogg jag hittade på nätet. Jag vet, totalt onödigt info för det mesta, men i bloggtorkans värld är det mesta kul! :)


ALLMÄNT

1. Vad heter du? Sofhie.
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Trivs väldigt bra med mitt namn, även om stavningen orsakar förvirring ibland. Men annars kanske Chloe eller Zoe.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Det enda jag vet är Malin, men jag är mer en Sofhie!
4. Vilket stjärntecken är du? Lejon.
5. Vilken årgång är du? 84!
6. Vart bor du? Helsingborg, centralt.
7. Bott utomlands? Ja, 5 månader i England. Skulle kunna tänka mig nåt sånt igen.
8. Flyttat antal gånger? Om man inte räknar utomlandsvistelsen så 4 gånger.
9. Vart skulle du vilja bo? Antingen kvar i Helsingborg, annars Köpenhamn, Stockholm eller Barcelona.
10. Yrkesval? Är på god väg att bli civilekonom, så det är väl alltid en början. Men får jag välja blir det inredare/stylist utan att blinka.
UTSEENDE
1. Hur lång är du? 173 cm.
2. Hur mycket väger du? 63 kg på en höft.
3. Hårfärg och frisyr? Mörkt brunt hår (färgat) i en kort, punkig frisyr - älskar det!
4. Ögonfärg? Gröna med inslag av brunt och blått. Ser ibland svarta ut för jag har så stora pupiller. :)
5. Mest nöjd med? Mina läppar, mina former och mina naglar. L lägger nog till min hud... ;)
6. Minst nöjd med? Har inga gigantiska komplex, lärt mig att tycka om det mesta. Önskar ibland bara att jag fyllde ut vissa toppar bättre...
7. Skostorlek? 38-39.
8. Glasögon? Ja, fast oftast linser.
9. Har du några piercingar/tatueringar? Oh ja, hihi! Fem hål i öronen och en navelpiercing. Samt två tatueringar plus en till bokad (7/9).
FAVORITER
1. Filmer? Amelie från Montmartre, Terminator I och II, Shrek, Die Hard-filmerna, Den bästa av mödrar...
2. Låtar? Ska jag skriva alla jag gillar kan jag sitta här tills på måndag! Favoriter just nu är Sean Kingston - Beautiful Girls och Timbaland - The Way I Are. Annars slinker det ner både hårdrock, rock, pop, trance, psychedelic, 80-tal och 60-tal. Blandat är bäst!
3. Årstider? Har insett att jag trots allt gillar fenomenet årstider, är just förändringen som gör det härligt med t ex sommar. Sen kan ju hösten kännas oändlig ibland. Och jag gillar sol och värme. Men jag håller mig till ett enkelt JA.
4. Mat/dryck? Äter det mesta men italienskt, allt asiatiskt och hemlagad mat är bäst. I dryckesväg blir det mest vatten, annars massvis med te. En GT slinker också ner sommartid.
5. Djur? För litet för att ha husdjur just nu, men vill verkligen ha en hund och en katt!
6. Färg? Orange! Min ständiga favvofärg. Annars är jag mycket för grafiskt svartvitt, både i klädväg och i inredningen. Men färg i alla former piggar upp, så jag varierar mig ofta!
7. Parfym? Paul Smith Extreme och L'Eau Par Kenzo.
8. TV-program? Desperate Housewives, Ugly Betty, CSI Miami och Top Gear.
9. Sysselsättning? Studerar, börjar sista året om två veckor!
KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Någon av mina fem vår/sommar/höstjackor. Har blivit den jag fick av mamma ganska mycket på sistone.
2. Vad använder du just nu för skor? Eh, lite svårt. Väldigt mixat. Har väl ca åtta par jag byter mellan. Mina favvisar just nu är iaf mina gula fluorescerande!
3. Favoritfärg på kläder? Blandat. Har märkt att det blivit mycket svart på sistone, men gillar att pigga upp det med någon färg, är inte rädd för att synas. Just nu är det neonfärgerna som vunnit mitt hjärta!
4. Favoritmaterial på kläder? Oftast bara vanlig bomull, men gärna i en len och skön kvalitet.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Inga speciella faktiskt. Men när allt höstnytt kommit ökar nog habegäret igen. Söker dock efter ett par nya snygga jeans.
6. Favoritaffärer? H&M, GinaTricot, New Yorker, CO2.
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Inte en susning faktiskt! Mer än jag borde som student iaf...
8. Favoritmärke(n)? Har aldrig varit något märkesfreak, men visst kan Paul Smith och Paul Frank göra snygga saker. Diggar Frank Dandy's underkläder också, samt smycken av Alex & Chloe.
9. Vad har du för byxstorlek? 29 eller 30.
10. Vad har du för tröjstorlek? Oftast 36.
BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Harald.
2. Vad har du i din:
¤ jackficka just nu? Har antingen inga fickor eller inget i dem. Har ju alltid väska!
¤ väska just nu? Läppglans, tuggummi, huvudvärkstabletter, plånbok, mobil och nycklar.
3. Vad är du beroende av? Läppglans! Och, ehm, cigg...
4. Vilket land kommer du ifrån? Sverige.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Den klassiska som heter Lypsyl.
6. Vad tror du på? Ödet, i viss mån iaf.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Är medlem i Svenska Kyrkan, men tror inte på någon gud.
8. Vad köpte du senast? Örhängen och nitbälte på New Yorker.
9. Har du nåt husdjur? Tyvärr...
10. Vad bor du i? Liten lya i centrala Hbg, med sundsutsikt från balkongen!
PRYLAR:
Plånbok: Orange läder med inslag av gult och guld, shoppad i Australien.
Tandborste: Trist vit eltandborste. Fast den jag har när jag reser är randig i grönt och orange!!
Smycken: Massvis! Just nu är favoriterna de i neon. Och såklart mina tio klockor!
Solglasögon: Billiga från H&M som tjänat mig väl i tre somrar nu.
Underkläder: Mixat, antingen spets eller mer sportigt. Gärna färg iaf.
Nagellack: Alla färger! Mycket neon här med just nu, men lika gärna svart eller vitt!

Inga kommentarer: