måndag 16 juli 2007

In concert

Är inte så ofta jag går på konsert, men när det poppar upp bra artister så suger det lite i musiktarmen. :) Är ju extra kul om artisterna/banden är bra live också!

Just nu står två konserter på min lista. Den första är med Nik & Jay från Danmark. Har insett att hiphop funkar jäkligt bra på danska, och deras fina texter (tack C för översättningarna) ger alla låtar en djupare mening. De spelar på Tivoli i Köpenhamn den 15 september och det kostar bara som vanligt inträde. Så får jag med mig C blir det nog en tripp dit då!



Andra konserten är med Sunrise Avenue från Finland (oj, vad nordiskt det blev nu). Deras största hit heter ju Fairytale gone bad, men de har även andra schyssta låtar på skivan. Vore riktigt trevligt att se dem live. De spelar på Kulturbolaget i Malmö den 13 oktober och det kostar faktiskt endast 145 kr. Har invigt M i mina planer, så vi får se om det går vägen!!



Annars går stereon varm hos mig. Har bränt två sommar-CD's, en lugn och en mer party, och de går för jämnan! Men vänta en vecka eller två så har jag hittat nya låtar att spela sönder! :) Sån är jag, samtidigt som jag går tillbaks till gamla klassiker med jämna mellanrum. Variation är bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe så det blir Tivoli den 15:e? Får kanske spana på det då, eller slår vi till nästa fre och spanar lite på festivalen?