söndag 15 juli 2007

MC, motorcykel, hoj, bike... Kärt barn har många namn! :)

Nu börjar min längtan efter MC-kort och egen hoj bli jobbigt stor. Den blir givetvis alltid värre på somrarna när alla fina cyklar åker runt och sprider välljud, men i år tror jag min suktan är större än nånsin! Måste i vilket fall börja i rätt ände, dvs kortet. Kollade därför runt på nätet efter teori till detta och fann på http://www.korkortsteori.se/ att man kan beställa CD-rom med teoriprogram för ganska ynka 300 spänn. (finns självklart för alla andra kort också, för er som vill ha bil, lastbil eller så) Så det paketet är beställt och ska betalas så fort lönen kommer! :) Lektioner blir det nog dock svårt att få råd med, så det får nog vänta tills jag fått ett fast jobb.



Kan ändå inte låta bli att surfa runt och drägla över tangentbordet när jag ser alla vackra MC's. Är fortfarande kluven till om jag vill ha en sporthoj eller en customvariant dock. Blir det sporthojen ligger Yamaha R1 bra till. Satsar jag däremot på custom funderar jag lite på en rysk (ja, faktiskt) motorcykel de tipsade om i KING (min farbror lämnade kvar den tidningen, ganska schysst f ö). Märket heter Ural (www.ural.se) och finns både som två- och trehjuling, där jag givetvis är ute efter den första varianten. Grädden på moset är priset, som ligger mellan 60 000 och 95 000 kr. Helt okej får man säga, för en väldigt stilig hoj.

Yamaha-hojen. Ojojoj...!







URAL



Solo
Läcker grundmodell med samma finish och kvalité som övriga modeller. Finns endast i svart.
Pris 61 700:-






Wolf
Ursnygg glidare! Framflyttade fotpinnar ingår i priset !!! Färg: Svart.
Pris 72 300:-






Retro Solo
Retro, backväxel på tanken med ädelträknopp. Bara att njuta och reta grannar och andra. Pris 94 800:-



Har iaf utrustning; skinnställ och bra handskar, fungerande stövlar (som kanske skulle behöva förnyas snart) och njurbälte. Saknar bara en egen hjälm eftersom jag delar med mamma, men det får väl bli lite längre fram! Får se om jag kan få mig en åktur bakpå i sommar iaf, med pappa eller en snäll vän. :) Hade gjort min sommar, jag lovar!!

Finns givetvis betydligt snyggare kläder än de jag har, men allt är ju en kostnadsfråga. :) Kan ju iaf visa några fina hjälmar, jackor och stövlar, för sakens skull!


Metallicsvart integralhjälm för nybörjare, 895 kr


Mattsvart integralhjälm (cool), 1995 kr



MC-jacka, 1695 kr



MC-jacka, 1995 kr

MC-jacka, 1995 kr


MC-jacka, 2295 kr


MC-stövlar (mer custom), 1295 kr





MC-stövlar (mer sporthoj), 1995 kr

(www.handelsboden.com)

3 kommentarer:

lellky sa...

Jag är väl en snäll vän? ; )

Sofhie sa...

Hihi, det är du sannerligen! Får se till att ta mig upp till Sthlm snart då!! :)

lellky sa...

Jag kan bjuda på mer än en åktur på hojen. Det får du tolka precis hur du vill...