lördag 7 juli 2007

Sommarfeeling utan sommarväder





Ja, vad kan man säga? Trist, grått, tråkigt, deprimerande, blött, kallt. Jag talar förstås om vädret, detta eviga svenska samtalsämne. För en gångs skull är det dock värt att tala om! Det har ju regnat så mycket att det inte är klokt! Översvämningar, drunkningar och gud vet vad på hur många ställen som helst. Uppåt i landet har det varit förhållandevis torrt (hmpf) men här nere i Skåne, och Småland, har det varit milt sagt fuktigt om fossingarna.







Jag tänker dock inte låta mig själv tappa min sommarkänsla för det! Det är den 7 juli, mitt i sommaren, sol eller ej. För att muntra upp mig själv, och förhoppningsvis er med, tänkte jag därför publicera några härliga sommarbilder samt en liten lista över trevliga sommarlåtar. Så njut nu, och passa på att göra allt ni inte vill göra när det är fint ute. Så kan ni va ute sen när sommaren väl sätter fart, för det kommer den att göra!! :D






SOMMARLÅTAR:
  • Dante Thomas - Miss California
  • Markoolio - Ingen Sommar Utan Reggae
  • Gnarls Barkley - Crazy
  • Bob Sinclar - Love Generation
  • Rihanna - Umbrella
  • Safri Duo - Played Alive
  • The Underdog Project - Summerjam 2003
  • Basshunter - Boten Anna
  • Dario G - Sunchyme
  • Kevin Lyttle - Turn Me On
  • Dr Alban - No Coke
  • Gentleman - Superior
  • DJ Sammy - Boys Of Summer
  • Beach Boys - Surfin' USA
  • Beats & Styles - Dynamite
  • Armand van Helden - My My My
  • The Underdog Project - Saturday Night
  • Summerlove - Remember
  • September - Satellites
  • Mange Schmidt - Glassigt
***GLAD SOMMAR***

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hände med Jack Johnson - Better together? ;)

Sofhie sa...

Den är mysig, men inte tillräckligt svängig. Du får göra din egen lista! :P