onsdag 4 juli 2007

Som en röntgen, fast i ord!

Ja, då var det dags för mig att härma mina kära vänner och göra en tjusig lista över diverse fakta och egenskaper som gäller mig. Feel free att kopiera och så! Samt ge mig en bitsk kommentar, hahaha.

Ditt namn: Sofhie Birgitta (efter min mor) Lundmark
Är du snygg: Tja, har bra självförtroende, så det får jag nog säga :)
Födelseår: 1984
Hur tar du bort oönskad hårväxt: Rakhyvel, men börjar allvarligt fundera på vax nu...
Spelar du instrument: Nej, gjorde som ung/yngre men har glömt vartenda dugg!
Ditt mest överanvända ord: I chatt; okidoki, IRL; eller hur.
Dina första tankar när du vaknar: Undrar om jag fått nåt sms? (jepp, mobilnörden nr 1)
Är du hungrig: Ständigt, hahaha, fast nog eg mest sugen
Vart befinner du dig just nu: Framför min laptop i Marie lägenhet, där jag ska husera i ca en vecka
Vart bor du: Helsingborg.
Vad har du för t-shirtstorlek: S/36.
Är du bra på: Kombinera kläder och inredning, organisera saker och ting.
Är du singel: Mmm, typ
CD i stereon nu: En av Maries partyskivor, men just nu Kanye West - Stronger på datorn.
Är du sexig: Tycker jag! ;)
Antal timmar sömn inatt: 7 h, tror jag
Vem vet mest om dig: Förutom jag själv, mina föräldrar.
Vem vet du mest om: Oh, svårt. Ett gammalt ex som jag numera är god vän med.
Vad vill du ha just nu: Det ni! Börjar på M iaf...
Ditt mål i livet: Göra det jag vill! Inte låta någon säga att det inte går.
Fobier: Spindlar, tala inför folk.
Känner du en snygg kille: Absolut! Flera stycken faktiskt!
Har du körkort: Jepp, är såå kul att köra
Vilka cigg gillar du mest: Lucky Strike för utseendet, men vita Prince för smaken.
Brukar du svara på kontaktannonser: Nej, om inte SD räknas?
Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja: Gillar iofs Sofhie, så som jag stavar det, men annars typ Zöe eller Chloe, kanske...
Duschar du dagligen: Varannan, annars skulle min hud se ut som fnöske!
Har du varit kär: För många gånger...!
Den starkaste du vet: Inte en susning. Starkaste tjejen är iaf Marie! :)
Vill du gå på högskola: Går redan på Uni, så antar att svaret blir ja.
Vill du gifta dig: Oh ja! I kyrkan med massor av folk och så! Hela baletten.
Tycker du att du är attraktiv: Ja, det måste jag nog säga.
Är du en hälsogeek: Nja, önskar väl att jag var mer som i höstas, då kunde jag nog klassas som det, men visst försöker jag leva så hälsosamt jag kan.
Kommer du överens med dina föräldrar: Till 99%.
Din hårfärg och frisyr: Färgat mörkt mörkt brunt, nyklippt i en lite punkig frilla med kortare hår på ena sidan. (se bilder nedan)
Favoritfärg på kläder: Har blivit mkt svart på sistone, men är eg mkt för starka färger på kläder. Neontrenden passar mig, hihi.
Piercingar du har: Om inte de fem (!) i öronen räknas, så en. I naveln, som alla andra. :S
Har du glasögon: Ja, men mest linser.
Sov du ensam inatt: Tyvärr...
Vem sov du hos senast: Ska ju sova hos Marie inatt, första gången! Men innan dess var det i en dubbelsäng i Åstorp med tre andra natten till midsommardan!! Mysigt värre.
Druckit alkohol den senaste månaden: Heh, ja. Senast ett glas vitt igår. Gott med bara ett glas nu på sommaren!

4 kommentarer:

lellky sa...

: )

Smyger lite...

Anonym sa...

Vita Prince minsann :)
KRAM

Sofhie sa...

Jonas: Du är välkommen! Du kanske lär dig nåt nytt om mig, hihi. ;)
Marie: Jepp, köpte det sist och börjar inse att de smakar bättre än Marlboro light, så jag håller mig nog till dem framöver. :)

Blogger sa...

Are you paying over $5 / pack of cigs? I buy high quality cigarettes over at Duty Free Depot and this saves me over 60%.