fredag 19 oktober 2007

By Night

Jag flög ju upp till huvudstaden förra fredagen, dock inte förrän till kvällen. Det gjorde jag rätt i! Fy fasen vad Stockholm är vackert 'by night'!! Vi flög in och svängde med planet så jag kunde se i princip hela stan från ovan. Stad i ljus (för att låna en klassisk låttitel) nattetid är så fruktansvärt häftigt att jag baxnar! Kunde ha tittar på det i en evighet, men även om jag hade bestämt över planet så räcker ju inte flygbränslet hur länge som helst...! Har försökt finna några bilder som kan visa hur underbar synen är, men det är svårt. De nedan (förutom den första) är tagna lite för nära marken, så att säga. Det ska vara så pass långt upp att vägarna man ser, ser ut som spagetti, och fotbollsplanerna lika gärna kunde varit en villatomt med gräs! I brist på det får ni dock vila ögonen på dessa, så ska jag leta vidare efter den perfekta bilden!


1 kommentar:

Anonym sa...

De är än roligare landa på mer centrala flygplatser, det är en upplevelse se alla husen under en när man flyger in :)